| Učíme se: |
|
- opakujeme a připomínáme si vlastní vytvořená třídní pravidla |
|
- respektovat jeden druhého a pomáhat si |
|
- pracovat v komunikativním kruhu – přivítat se, vést rozhovory na dané téma, vyznačit na tabuli den, měsíc, roční období a počasí |
|
- používat kouzelná slovíčka – prosím a děkuji |
|
- pozdravit při příchodu a odchodu z MŠ |
|
- nová říkadla, písničky, spojovat je s pohybem |
|
- opatrovat hračky a uklízet je na své místo |
|
- chodit ve vázaném kruhu, chytit kamaráda za ruku, chůzi ve dvojicích,
běhat s vyhýbáním, pohybovat se v nerovném terénu, cvičit s drobným
náčiním |
|
- správnému úchopu kreslících a psacích pomůcek |
|
- starší děti mají již uvolněnou ruku, nedrží psací a kreslící pomůcky křečovitě |
|
- stříhání nůžkami ( mladší děti – nůžky s pomocným pérkem, předškolní děti – nůžky bez pomocného pérka) |
|
- základní barvy (červená, modrá, zelená, žlutá – starší děti – ostatní barvy) |
|
- orientaci v prostoru (dole, nahoře, nad, pod, za, před, vedle – starší
děti – levá, pravá, mezi, prostřední dolní, horní) |
|
- časová a dějová posloupnost dne nebo pohádky |
|
- časová a dě- starší děti – pomáhají mladším dětem a jsou jim příkladem |
|
- mladší děti – napodobují práci a činnosti starších dětí |
|
- matematickým představám: |
|
starší děti – počítání do deseti, určování méně x více, poznávání číslic a přiřazování číslic k odpovídajícímu počtu předmětů, určit základní geometrické tvary, číselná řada |
|
mladší děti – počítání do pěti (tečky, předměty), číselná řada pomocí teček, určování méně x více |
|
- rozvoj řeči a slovní zásoby: |
|
starší děti – vést rozhovor v rozvitých větách, mluvit jasně a souvisle, opakovat krátký přečtený text vlastními slovy, vytleskávání slov po slabikách – určovat první a poslední písmeno ve slovech, rozkládat slova po písmenech a písmena skládat do slov např. : LEV = L_E_V; V_O_D_A = VODA, atd.
|
|
mladší děti – vést rozhovor v jednoduchých větách, poslouchat a porozumět krátkým textům, vytleskávání slov po slabikách |
|
- předškolní děti – individuální příprava k zápisu do ZŠ |